8b w projekcie przyrodniczym
1 października klasa 8b uczestniczyła w projekcie „Modelowanie krajobrazu – nauka o parkach krajobrazowych Mazowsza”, finansowanym ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego i realizowanym przez Fundację Ekotrend. Uczniowie biorący udział w projekcie zostali wyłonieni w drodze konkursu szkół podstawowych województwa mazowieckiego.
Ósmoklasiści spędzili piękny czas z koordynatorkami projektu, wykazując się wyjątkowym skupieniem, wsłuchując się w opowieść o formach ochrony przyrody. Poznali walory przyrodnicze, kulturowe i historyczne parków krajobrazowych województwa mazowieckiego, a także wiodącą rolę ochrony przyrody w zachowaniu bogactwa przyrodniczego regionu oraz prawidłowe zachowania i postawy człowieka wobec przyrody. Wykład podkreślał znaczenie ochrony gatunkowej roślin, zwierząt i grzybów w zachowaniu różnorodności przyrodniczej oraz poruszał kwestie konfliktów społeczno-przyrodniczych.
Uczniowie brali udział w grze symulacyjnej, podejmując zadanie obywatelskie, zbudowane w oparciu o postawy różnych grup społecznych wobec przyrody. Wcielali się w przypisane im role, stając się aktywnymi stronami moderowanego konfliktu społeczno-przyrodniczego. Celem tego zadania było doskonalenie umiejętności rozwiązywania konfliktów w drodze negocjacji, wysłuchiwania opinii przeciwników i zwolenników, poszukiwania rozwiązań, a także formułowania argumentów i wniosków w wielostronnej dyskusji.
Na zakończenie zajęć klasa wykonała zadanie praktyczne: dioramę przyrodniczą. Efektem pracy ośmiu zespołów uczniowskich jest odtworzenie elementów mazowieckiego parku krajobrazowego zgodnie z przedstawioną fotografią. Podczas tego zadania powstały piękne, zielone fragmenty mazowieckiej przyrody, które można obejrzeć na okolicznościowej wystawie w szkole.
Koordynator projektu – Ewa Winkler.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!