przejdź do Sochaczew.pl
Sochaczew
256022 odwiedzin

Biblioteka zdalnie

A A A

Biblioteka zdalnie

 

W okresie pandemii covid-19

BIBLIOTEKA czynna

 

Poniedziałek 10.00 -14.00

Wtorek  10.00 -14.00

Czwartek 12.00 -16.00

 

 

Zasady zachowania bezpieczeństwa w bibliotece szkolnej

 

  1. W bibliotece przebywać może 1 osoba, oprócz nauczyciela bibliotekarza.
  2. Z biblioteki korzystać mogą wyłącznie osoby zdrowe, bez objawów sugerujących chorobę zakaźną. Obowiązuje dezynfekcja rąk (pojemnik z płynem dezynfekującym znajduje się przy wejściu do szkoły)
  3. Użytkownicy biblioteki szkolnej powinni zachować dystans społeczny między sobą, wynoszący minimum 1,5 metra
  4. Zbiory biblioteczne zwracać mogą uczniowie, ich rodzice lub opiekunowie i pracownicy szkoły.
  5. Książki podaje wyłącznie nauczyciel bibliotekarz. Ograniczony zostaje wolny dostęp do księgozbioru oraz innych przestrzeni, poza stanowiskiem wypożyczeń i zwrotów zbiorów bibliotecznych.
  6. Biblioteka przyjmować będzie jedynie zwroty wypożyczonych zbiorów bibliotecznych. Dopuszcza się wypożyczanie materiałów niezbędnych do realizowania treści edukacyjnych (np. lektur).
  7. Przyjęte egzemplarze poddaje się kwarantannie na okres 3 dni. Zbiory oznaczone datą, w której zostały przyjęte, składowane będą na specjalnie wyznaczonym na te cele regale.
  8. Pomieszczenie biblioteki będzie regularnie wietrzone, a części wspólne dezynfekowane.

 

 

 

Stwórz swoją historię!

 

Napisz krótką historię (od 10 do 40 zdań) na podstawie poniższych obrazków. Wykorzystaj wszystkie z nich.

Pamiętaj, tylko od  Twojej wyobraźni zależy jak potoczy się ta opowieść.

 

Swoją pracę prześlij przez dziennik elektroniczny do nauczyciela bibliotekarza.

Powodzenia

 

 

 

Podróż do magicznej krainy…

Pewnego dnia mała, siedmioletnia dziewczynka o imieniu Kasia, zwana Czarnowłosą (ponieważ jako jedyna w klasie miała czarne, lśniące włosy), poszła na łąkę. Wprost uwielbiała spędzać czas na świeżym powietrzu!
Rozłożyła swój mały, żółty kocyk i położyła się na nim. Wyjęła jedną z książek z jej ulubionej serii opowiadającej o zwierzętach świata. Jeszcze nie zdążyła jej otworzyć, a już nad uchem dziewczynki zabzyczały wstrętne komary. Kasia była jednak na to przygotowana. Wyjęła sprej na szkodniki i kontynuowała swoje zajęcie. Czarnowłosa czytała i czytała, gdy nagle coś spadło jej na nos - była to kropla deszczu. W jednej chwili zerwała się wichura i rozpadał się deszcz. Dziewczynka zaczęła uciekać. W pewnej chwili usłyszała czyjś głos i pobiegła w tym kierunku. Ukazała jej się tęcza, ale nie była to zwykła tęcza, tylko przejście do magicznej krainy. Kasia była tak podekscytowana, że nawet nie zauważyła, że w miejscu w którym stoi, nie pada deszcz, chociaż wszędzie dookoła cały czas padał! Czarnowłosa przeszła przez tęczowe wrota do magicznej krainy. Miejsce to było niesamowite! Domy (które zresztą też były niezwykłe), latały na obłokach, ale niebo było bezchmurne. Mieszkały tam króliki, które umiały rozmawiać, jednorożce, magiczne kucyki, tęczowe psy i inne tajemnicze stworzenia. Kasia była zachwycona. Podszedł do niej jeden z magicznych kucyków, który przemówił ludzkim głosem (miał puchaty, różowy ogon i grzywę, a sam przypominał piankę cukrową):
- Cześć, jestem Maris i oprowadzę cię po tej krainie.
- Witaj, ja jestem Kasia - powiedziała trochę wystraszona dziewczynka.
- Wyglądasz na głodną, może chcesz coś zjeść? - zapytał kucyk, który uwielbiał jeść (było to po nim widać).
- Yyyy… - wyjąkała dziewczynka.
- Na co czekasz? Chodź! – krzyknął radośnie.
Gdy weszli do restauracji o nazwie ,,Puszek Okruszek’’ usiedli, a kelner, którym był tęczowy, magiczny piesek, podał im kartę menu. W karcie były między innymi: galaretka z tęczą, pianki cukrowe w czekoladowej polewie, zupa lodowa i wiele innych, podobnych rzeczy. Kucyk zamówił aż pięć różnych dań, Kasia zdecydowała się na zupę. Maris dziwnie się na nią patrzył, a ona nie wiedziała czemu. Okazało się, że zamówiła zupę z muchami. Po jedzeniu kucyk oprowadził ją po krainie. Dziewczynka była przeszczęśliwa, ale przyszedł niestety moment, w którym Kasia musiała pożegnać się z jej nowym, magicznym przyjacielem. Maris odprowadził ją do magicznych wrót i dziewczynka przytuliła go mocno. Kucyk powiedział jej, że magiczna brama otwiera się za każdym razem, kiedy magiczny ptak wylatuje z krainy i śpiewa na pobliskim drzewie.
Kiedy Czarnowłosa wróciła do domu i położyła się spać, myślała o tym wspaniałym dniu, którego na pewno nigdy nie zapomni.

 

Małgosia Fortuna kl. VI c

 

Jawa czy sen ?

Pewnego ranka obudziło mnie pukanie deszczu o parapet. Zdziwiłam się trochę, ponieważ za oknem świeciło słońce. Wyjrzałam przez swoje okno i moim oczom ukazała się piękna kolorowa tęcza. Padał deszcz i nie mogłam wyjść na dwór, dlatego postanowiłam zacząć czytać książkę. Nawet nie wiem, kiedy ale chyba udało mi się zasnąć. Śniło mi się, że jadłam zupę, kiedy nagle przyleciała do mnie mucha, ale nie była ona taka zwyczajna tylko gadająca. Opowiadała mi gdzie to ona nie latała i jakie przygody miała. Jak spotkała biedronkę co miała milion kropek, jak to jadła obiad w gościach u pająka. Nagle poczułam piękny zapach, zobaczyłam na stole talerz z zupą i latającą muchę. Zaczęłam się śmiać. Sama nie wiem po dziś dzień, czy to była jawa, czy to był sen?

 

 Nikola Chmura, kl. IV a

 

 

 

„Szkolny Mistrz Czytelnictwa”.

Konkurs dla uczniów klas IV-VI

z okazji Dnia Książki i Praw Autorskich.

 Od  21 do 23 kwietnia  (wtorek – czwartek) każdego dnia na stronie szkoły w zakładce Biblioteka, podstrona Biblioteka zdalnie zamieszczane będą trzy pytania. Aby wziąć udział w konkursie należy odpowiedzieć poprawnie na wszystkie pytania z danego dnia.

Odpowiedzi na pytania (podpisane: imię, nazwisko, klasa) należy przesłać każdego dnia do nauczyciela bibliotekarza przez dziennik elektroniczny.

Spośród uczniów, którzy udzielą poprawnych odpowiedzi wylosowane zostaną 3 osoby, które nagrodzimy po powrocie do szkoły.

 Zapraszam do udziału.

 Anna Simczuk

 nauczyciel bibliotekarz

 

Czwartek 23 kwietnia

 

  1. Jakie imiona mieli główni bohaterowie (dziewczynka i chłopiec) z książki „W pustyni i w puszczy”?
  2. W powieści Seweryny Szmaglewskiej Stopy były:

a). białe,

b). czarne?

  1. Podaj imię i nazwisko autorki książek z serii „Jeżycjada”.

 

Środa 22 kwietnia

 

  1. Jest nim książka „Kajko i Kokosz. Szkoła latania” Janusza Christy. Jak nazywa się taka historia obrazkowa?
  2. Mebel, przez który bohaterowie wchodzili do Narnii.
  3. Na jakim wzgórzu mieszkała Ania z powieści Lucy Maud Montgomery?

a). zielonym,

b). wichrowym.


Wtorek 21 kwietnia

 

  1. Kto jest autorem książki „Akademia pana Kleksa”?
  2. Który z bohaterów książki „Chłopcy z Placu Broni” był zdrajcą?

a). Nemeczek,

b). Gereb.

  1. W jakiej formie napisana jest książka Dynastia Miziołków?

a). pamiętnik,

b). komiks.

 

 

Tę książkę warto przeczytać!

 

Czy możemy uciec od przeznaczenia...?, Dlaczego warto marzyć... ?  Odpowiedzi poszukajcie w książce Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel pt. „Gębolud”.

Tytułowy bohater pochodzi z rodziny złych czarowników. Mieszka w brudnym, zagraconym domu. To osobnik nieprzyjemny i groźny, miły bywa tylko w snach.

Gębolud nie lubi ani siebie, ani swojego życia. Czasami marzy jednak, aby być dobrym ogrodnikiem, hodować róże i mieć piękny ogród.

Pewnego dnia nasz bohater wychodzi ze swojej strefy komfortu – wychodzi z domu... i wtedy wszystko się zmienia. To historia z happy endem i pięknymi ilustracjami, dla dzieci i dorosłych.

 

 

Tę książkę warto przeczytać...

 

„Była sobie kiedyś jabłoń, która kochała małego chłopca” – tak zaczyna się wzruszająca opowieść o przyjaźni chłopca i drzewa. Chłopiec codziennie przychodził do jabłoni, jadł jej owoce, huśtał się na jej gałęziach albo wspinał po jej pniu. Drzewo było szczęśliwe. Jednak w miarę jak chłopiec rósł, chciał od jabłoni coraz więcej i więcej … Czy jabłoń obdarowała chłopca tym czego potrzebował i czy on odwzajemnił jej dary? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w niezwykłej książce Shela  Silversteina pt. „Drzewo Darów”. To książka o braniu i dawaniu, o bezwarunkowej miłości (drzewa do człowieka) i roszczeniowej postawie (człowieka wobec natury). Podporządkowujemy sobie przyrodę..., a jakim darem możemy podzielić się z naszą planetą?

Drodzy czytelnicy!

 

Zachęcam Was do reklamy książek, które warto przeczytać.

Recenzje książek, które przeczytaliście wysyłajcie na adres biblioteka.sp2sochaczew@gmail.com .

Zamieścimy je na stronie szkoły, a najciekawsze zostaną nagrodzone, kiedy wrócimy do szkoły.

 

nauczyciel bibliotekarz

Portal lektury.gov.pl

 

To portal internetowy zawierający większość szkolnych lektur dla szkół podstawowych
i ponadpodstawowych. Użytkownicy mogą pobierać książki zarówno na swój komputer, jak również czytnik ebook, czy też komórkę. Wszystkie pozycje są dostępne bezpłatnie, bez konieczności zakładania konta oraz logowania.

Biblioteka Cyfrowa POLONA.

Biblioteka Narodowa zachęca do lektury i pobierania e-booków z Biblioteki Cyfrowej POLONY. Tytuły są udostępniane bezpłatnie. E-booki można pobrać z biblioteki cyfrowej bez konieczności logowania.

 

Platforma IBUK Libra

 

Miejska Biblioteka Publiczna w Sochaczewie oraz sochaczewska filia Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Warszawie umożliwiają swoim czytelnikom korzystanie z zasobów platformy libra.ibuk.pl. Kod PIN potrzebny do zalogowania można aktualnie otrzymać wyłącznie telefonicznie.

 

 

 

Informacja o zmianie terminu konkursu

 

Konkurs Wydajemy własną książkę „WŁĄCZ WYOBRAŹNIĘ. JAKIE TAJEMNICE KRYJĄ RUINY SOCHACZEWSKIEGO ZAMKU?” będzie rozstrzygnięty w późniejszym terminie, na tę chwilę nie wiadomo kiedy. W obecnej sytuacji proszę o nieprzynoszenie prac konkursowych do biblioteki. O możliwości i terminach składania książek będę informować jak tylko dostanę wiadomość od organizatora, tj. Biblioteki Pedagogicznej w Sochaczewie.
Chętnie odpowiem na pytania i wątpliwości dotyczące konkursu czy biblioteki szkolnej:

biblioteka.sp2sochaczew@gmail.com lub przez dziennik elektroniczny.
Serdecznie pozdrawiam
nauczyciel bibliotekarz

Zapisz się na newsletter

najnowsze zdjęcia
kontakt